3D-visualisering

Med våra 3D-verktyg planerar och visualiserar vi ditt projekt så att du i förväg kan se hur det kommer se ut.

3D-visualisering

Information om produkt Lanseringar och event.

Med 3D-visualisering visar vi i förväg hur ditt projekt kommer att se ut. De hjälper oss i den kreativa processen när vi tar fram en lösning, de säkerställer att alla är överens om hur slutresultatet skall se ut och de är ett underlag som används under själva byggnationen.

Vi skapar 3D-ritningar för alla sorters projekt; event, mässmontrar, middagar, konferenser och installationer. Vi visualiserar enstaka delar eller hela arenor. Visualiseringarna är ofta en viktig del och ett hjälpmedel i en förfrågan eller ett offertarbete eftersom de hjälper en inköpare att förstå vad de faktiskt lägger resurserna på innan eventet har genomförts. Det är ett effektivt verktyg för att tydliggöra något som är svårt att beskriva i text.

Adapt skapar 3D visualisering för event och mässa

Våra 3D-designers har en stor databas med inredning, teknik och lokaler som vi modifierar efter behov. Vi bygger också egna 3D-modeller efter olika föremål och kan därför helt anpassa ritningarna efter ditt projekt. När en lokal och en lösning är uppritad i 3D är det enkelt att ändra olika detaljer, som exempelvis en logotyp eller en dukning. En 3D-visualisering är därför ett mycket användbart verktyg om man ofta gör återkommande event i samma lokaler och snabbt vill kunna visa sina kunder olika lösningar.

Vi arbetar med olika tekniker av 3D-visualisering, exempelvis:

  • 3D bilder
    Med 3D-bilder visar vi ett projekt med hjälp av renderade fasta bilder. Ett projekt kan visualiseras med många bilder som visar olika vinklar och inzoomningar.
  • 3D-visualisering utomhus

 

3D animationer

En 3D-animation är en animerad (rörlig) 3D-ritning. Det kan vara allt från en enklare kameraåkning till en mer beskrivande animation som exempelvis visar hur en innovativ funktion ser ut och rör sig. I en 3D-animation kan man också lägga in filmklipp.

WEB 3D (sketchfab)

Med Web-3D kan vi skapa en 3D-modell som kan visas i de vanligaste webbläsarna. Då kan tittaren själv vrida, vända och zooma in på modellen. Detta går också att kombinera med en 3D-animation.

Områdesvisualiseringar

När vi skall göra storskaliga visualiseringar eller visa upp ett område utomhus, som exempelvis en festival, så använder vi oss av data från Google maps. Med våra verktyg kan vi hämta in skalenlig data från Googles globala databas över hus och vägar. Vi kan på så sätt snabbt skapa korrekta visualiseringar av stora ytor utomhus. I visualiseringarna kan vi även lägga in rörliga element som trafik och människor.

Augmented reality

Med hjälp av en app kan man med augumented reality använda sin mobil eller surfplatta som ett fönster för att se t.ex en monter i verklig skala och gå runt i montern helt i 3D. Appen använder sig av det inbyggda gyroskopet och kameran för att positionera dig och 3D modellen i förhållande till varandra.

Virtual reality

Med hjälp av tekniker som Unreal och HTC Vive VR headset kan man helt virtuellt besöka och uppleva en installation eller ett kommande event innan det är uppbyggt. Sätt bara på dig ett VR headset och gå in i den 3D miljö vi har byggt upp.

Unreal spelupplevelse

Vi skapar kompletta 3D-miljöer som du själv kan gå runt i – precis som i ett spel. Tekniken baseras på spelmotorn Unreal och innebär att du själv från din dator kan förflytta dig i miljöerna för att kunna se hur ditt projekt ser ut från olika vinklar och vrår. Tekniken kan också kombineras med VR-glasögon för en ännu mer levande upplevelse.

Isak Felldin

3D-visualiserare

Viking Grandin

VD, Affärsutvecklare & kundansvarig Eventprojekt

Att utveckla ett nytt monterkoncept börjar med att förstå dina mål och behov. - Inledande möte: Vi träffas för att diskutera dina idéer och mål. - Behovsanalys: Anpassa konceptet efter dina specifika behov och målgrupp. - Konceptutveckling: Vårt team tar fram kreativa förslag som uppfyller dina krav.

Några av de senaste trenderna inkluderar: - Digitalisering: Ökad användning av digitala och interaktiva element. - Hållbarhet: Fokus på miljövänliga material och återanvändning. - Personalisering: Skräddarsydda upplevelser för besökarna.

Det viktigaste är att ha tydliga mål och ett genomtänkt budskap. - Syfte: Definiera varför ni deltar och vad ni vill uppnå. - Budskap: Klargör ert huvudbudskap till besökarna. - Mål: Sätt mätbara mål för mässan, såsom antal leads eller möten.

Event

Design och produktion av event

Mässa

Innovativa Monter- och mässprojekt

Installation

Förverkliga era visioner
Event

PostNord Retail Day på Fotografiska

Mässa

Circle K:s mässmonter på Elmia Lastbil 2022 överträffade alla förväntningar

Sprudlande och sprakande SBCA gala i Stadshusets Blå Hallen