Om Adapt

Om Adapt

Kort om Adapt

Vi designar, producerar och levererar audiovisuella lösningar; för fysiska möten och events, mässor och utställningar  fasta tekniska installationer. Vi genomför projekt för nationella och internationella kunder, stora som små. Vår bas är i Sverige men vi arbetar med uppdrag över hela världen.

Sedan starten för 25 år sedan har vi utvecklat och breddat personalens kompetens och våra processer. Vi har gått från ett litet företag till en koncern med eget lager, 3D-studio, utvecklingsavdelning och ett fokus på att leverera upplevelser i världsklass genom enkla innovativa lösningar som är snälla mot vår omvärld och vår miljö.

Vi hoppas att du vill vara med och skapa nästa starka upplevelse tillsammans med oss.


+50

Medarbetare

Vår personal är vana att hantera stora, komplexa projekt och stöttas av 3D-visualisering, tekniska experter, ljud-, ljus-, och bildproducenter, grafiska designers och utvecklare.
+25

År i branchen

Från discon i Dalsland till internationella kunder med genomförande i alla världsdelar. Adapts resa innehåller många hisnande historier och en hel del nyttiga lärdomar.
+30

Länder

Att genomföra ett projekt är inte bara att checka av en lista med punkter. Det krävs samarbete, koordination och logistik. Våra kunder har tagit oss ut i världen.


Spot

Adapts process – steg för steg

Kundbrief

Vi säkerställer att vi förstår era förväntningar och uppsatta mål med projektet.

Design

Vi tar fram en design som är ”on brand” och anpassad efter projektets uppsatta mål, budget och förutsättningar.

Offert

Vi tar fram en detaljerad offert och specifikation som visar projektets alla ingående delar och kostnader.

Produktion

Under produktionsfasen detaljplaneras projektet. Tidsplan skapas, utrustning, resurser och logistik bokas upp, och beställningar läggs hos genomförandeplatsen.

Leverans

Genomförandet på plats som leds med trygg hand av Adapts projektledare.

Uppföljning

Vi följer upp de uppatta målen, projektets ekonomi, hållbarhet, kvalité och kundupplevelse. Lärdomar dokumenteras för framtida projekt. 


FAQ - De vanligaste frågorna

Att bygga en mässmonter innebär att skapa en engagerande och funktionell yta som effektivt representerar ditt varumärke. Här är stegen för att bygga en framgångsrik mässmonter: - Bestäm syftet med ditt mässdeltagande, som att generera leads eller lansera en ny produkt. - Skapa en design som återspeglar ditt varumärke och attraherar din målgrupp. - Använd högkvalitativa material och modern teknik för att förbättra besökarens upplevelse. Vi använder beMatrix, ett återanvändningsbart ramsystem som kan anpassas efter dina behov. - Planera för transport, uppsättning och nedmontering i god tid.

Ett hybridmöte kombinerar fysiska deltagare med virtuella deltagare. - Teknisk integration: Användning av videokonferenssystem för att koppla samman alla deltagare. - Interaktivitet: Möjlighet för alla att delta aktivt oavsett plats. - Flexibilitet: Deltagare kan välja det alternativ som passar dem bäst.

Genom att välja ett erfaret företag med goda referenser, som till exempel Adapt ???? - Erfarenhet: Kolla företagets historik och tidigare projekt. - Tjänsteutbud: Se till att de erbjuder de tjänster du behöver. - Kundservice: Välj en leverantör som prioriterar god kommunikation.

Genom att använda återanvändbara material och minimera miljöpåverkan. - Materialval: Använd beMatrix och andra hållbara system. - Återanvändning: Designa montern för att kunna användas vid flera tillfällen. - Lokala resurser: Minimera transporter genom att hyra lokalt.

Om de hanteras och lagras korrekt kan printade vepor och forexskivor återanvändas flera gånger. - Materialval: Forexskivor är hållbara och behåller kvaliteten längre än tyg. - Lagring: Rätt förvaring förhindrar blekning och skador. - Underhåll: Regelbunden kontroll säkerställer att materialet är i gott skick.