Energiförbrukning

Spara energi och pengar på mässgolvet genom realtidsmätning på varje uttag.

Energiförbrukning

Spara energi och pengar på mässgolvet genom realtidsmätning på varje uttag.

Vårt plug-and-play-mätsystem ger dig sekundsnabb koll på hur mycket el varje utställare drar. Du ser siffrorna på en live-display under eventet och får en färdig hållbarhetsrapport direkt efteråt. Resultatet: lägre kostnader och gladare utställare.

Så funkar det

Planera: Du pekar ut vilka uttag som ska loggas
Installera: Adapt klickar in trådlösa mätare på 230/400 V
Övervaka: dashboards i mobilen och på stor-skärm
Rapportera: PDF & CSV med totalsumma och per utställare

Nyckelfunktioner och fördelar

  • Realtidsövervakning: Samlar in data varje minut och möjliggör visning av energiförbrukning i realtid under evenemanget.
  • Individuell mätning: Mäter energiförbrukningen för hela mässan, specifika ytor eller enskilda utställare för detaljerad analys.
  • Hållbarhetsrapportering: Detaljerad rapport som underlättar hållbarhetsarbete och certifieringar.
  • Kostnadseffektivitet: Identifierar energislukare, minskar onödiga kostnader och optimerar energianvändningen.

Fallstudie: Nordic Coffee Fest

Som Europas mest hållbara kaffemässa, hade vår kund Nodic Coffee Fest hårda krav på oss som monter- och mässproducenter. Man ville inte bara mäta elförbrukningen på en mässa med över 60 utställare, utan även kunna få ut rapporter på varje monter och visa elkonsumtionen i realtid. De befintliga systemen visade sig vara både dyra, krångliga och tidskrävande att installera. Adapts utvecklingsteam tog sig därför an uppgiften. Genom lätttillgängliga open-source-lösningar och mätkomponenter som modifierades kunde de mäta förbrukningen på alla eluttag på hela mässan och skicka informationen till realtids-dashboards eller lagra den för rapportering efter genomförandet.

Nordic Coffee Fest övervakade vi energiförbrukningen hos 64 utställare, men det finns egentligen ingen gräns för hur många uttag som går att ansluta till systemet. Du kan läsa mer om mätningsprojektet på vår blogg här.

Kontakta oss i dag om individuell elmätning

Julia Engström

Affärsområdeschef Studio och digitala event

Jonathan Olsson

Kundansvarig & utvecklare speciallösningar

Adam Rehal

Projektägare / Utvecklare

Faq

Det viktigaste är att ha tydliga mål och ett genomtänkt budskap. - Syfte: Definiera varför ni deltar och vad ni vill uppnå. - Budskap: Klargör ert huvudbudskap till besökarna. - Mål: Sätt mätbara mål för mässan, såsom antal leads eller möten.

För att verkligen sticka ut på en mässa bör du fokusera på att skapa en unik och engagerande upplevelse för besökarna. - Unik design: Använd iögonfallande och annorlunda design som speglar ditt varumärke. - Interaktiva aktiviteter: Skapa aktiviteter som genererar energi och rörelse i montern. - Konsekvent koncept: Våga gå hela vägen med ditt koncept för att göra ett starkt intryck.

Några av de senaste trenderna inkluderar: - Digitalisering: Ökad användning av digitala och interaktiva element. - Hållbarhet: Fokus på miljövänliga material och återanvändning. - Personalisering: Skräddarsydda upplevelser för besökarna.

Kontakta oss i dag