27 April, 2023
PostNord Retail Day på Fotografiska
PostNord Retail Day stramades live från vår hybridstudio på Fotografiska i Stockholm. Syftet med den digitala sändningen är att inspirera och bistå med digitala verktyg och kunskap till bolag som är verksamma inom e-handel.
Tillsammans med vår uppdragsgivare. Den kreativa byrån Dentsu Creative genomförde vi en helt digital sändning med över 20 talare. För att få djup och variation i sändningen byggde vi upp olika stationer i studion. Med vilka vi hade ambitionen att skapa både inspirerande och pedagogiska miljöer. För att på så vis göra det enklare för tittarna att följa innehållet.
Adapt stöttade Dentsu Creative med teknisk projektledning. Innehållsproduktion samt grafiskt material för projicering på väggarna inne i studion. När vi tog fram grafiken utgick från Postnords grafiska profil och anpassade den sedan efter showens olika teman. Vilket gav en behaglig känsla genom hela produktionen.
Under de 2,5 timmar som den digitala sändningen pågick bjöd vi tittarna på färska analyser och insikter. Vi visade E-barometerns årsrapport samt hade diskussioner med en rad specialister från olika företag inom e-handelsbranschen.
Vi sände ut streamen på plattformen Twebcast och finns att se i efterhand på Postnords Youtube-kanal. E-barometern 2022 finns att ladda ner här.